Sabtu, 9 April 2011

lagi-lagi kerja part 1

salam..lame tol xmnulis kat blog ni..so, hr ni aku nak story mory sket psl keje ku skang..
alhamdulillah dpt gak aku keje setelah 3 bln menjadi penternak kuceng dan penanam anggur berjaya kat umah..haha..skang aku keje dgn sebuah kampeni dipanggil phsb..core bisnes diorg adalah dlm bidang facility engineering maintenance services or fems..kire org melayu pnggl buat mentenen bgnn la..dan aku ditmptkan di hsajb..hospital sultanah aminah laaa..haha..sape2 yg nak tmbh ilmu sket psl fems ni aku leh ajar sket2..kalo kene intebiu mane2 ke bleh la nak sembang2..kampeni2 yg buat mentenen di revenue diorg adalah base on mentenen fees..mksd nye stiap aset yg dibawah seliaan kampeni ade fees or bayaran nye oleh pihak client..then stiap bulan kami akan buat lah servis utk stiap asset 2..ala check2 je..mane yg x ok akan direpair..kalo repair 2 bape lah sgt harge nye..then kalo aset 2 xrosak so fee dier kitorg akan dpt sbg keuntungan bln 2 la..ade phm?hahaha..kalo nak untung byk time buat servis 2 kami akan buat btol2 so aset 2 akan thn lama sblm berlaku kerosakan..haaa..

keje kat sini mmg mencabar sket..maklumlah..spital beso..rmai pesakit dan rmai user..tiap2 hari plg kurg pon ade gak la puluh2 breakdown request..biasa lah..bgnn dan alatan smua dh lame2..manusia pon lame2 saket gak..bkan sehat je slalu..ye x?haha..

then lg 1 sbg seorg fresh grad agak susah la nak mengawal pakcik2 technician kat sini..bru pnggl nak name dh kene jerit 'NAK APE?!!'..hahaha..sdeh tol aku..dh abes sopan dh aku dgn diorg..nasihat aku utk kwn2 yg lain, jgn lyn diorg..bertanya bila teramat perlu je dan bos besar ade dkat2..buat saket ati je lyn..gi maen jauh2..hahaha..

2 je kot nak sembang2 stakat nih..pasni ade mase aku story mory blk..haha..

1 ulasan:

syanabel berkata...

wah dah keje..tahniah!
dah abes sopan ea..haha lawak je ko nih