Selasa, 28 Julai 2009

kesiannn..

kesiann..
itu yg aku dpt kater kan..
time blk keje td dlm kol 530 ade eksiden tlh blaku dpan tmn aku..
sbuah kete (xtau kete aper) ngan sbuah lc135..
smpai2 je tmpt kjadian aku nmpk sbijik lc dh 
tsadai kat tgh jln..
isk3..
agak mnyayat hati aku tgk kondisi moto 2..
T abes pth..rim bengkok abes..
mesti slh sorg bwk laju ni..itu mesti..
kalo bwk pelan2 at least leh r brek sket..
nmpk r bdak 2 dh tlentang atas jln 2..
time aku smpai 2 br je blaku eksiden 2..
xbaper rmai r..
aku br je lalu jln 2 td..
sblm blk umah aku gi beli air tebu dulu kat kmpg seblah tmn aku..
(sdap giler minum air tebu panas2 nih~~)
so aku pon mmberhentikan moto aku kat tepi 2..(bese r org2 malaysia ni mmg suker mnolong..)
tgk bdak 2 idop lg..
bgos r..
tp kaki dier dh bengkok r..
xyah describe detail sgt r..korg byg kang aje kaki 2 dh telipat arah laen..
haha..xde r..pth bese je..kot..
2 yg aku nmpk r..
soklan ptame aku tanye 'dh kol ambulan x?'
diorg kater dh kol jpa..
jap lg smpai kot..
xlamer pas 2 sorg2 dtg tgk..
ruper nye bdak 2 bdak tmn aku..
dier nak msok ke tmn r..
tp ttiber ade kete dr ozana lnggr..
situ mmg slalu eksiden sbb org slalu bwk laju time2 pas abes keje..
pastu ade brader 2 gi amek brg kat moto bdak 2..
bdak 2 br je beli kaver enjin utk moto 2..
tp sayang nye lpas ni mcm2 dier kene beli utk repair moto 2..
sian2..
bbrape minit kmudian jpa dtg ngan polis..
bdak 2 di hntr ke hospital mlake..
ni ade bbrape gmbr yg aku smpat snap..
sdeh x kalo korg tgk??isk3..kesian~(buat tone isteri pendekar mustar dlm citer pendekar bujang lapok..)


2 ulasan: