Rabu, 16 September 2009

muto oh muto~

smakin hari smakin byk mslh kat moto aku..
hr ni aku dh hntr bengkel muto aku 2..suh apek 2 repair kan bunyik2 kat tyr dpan..
tensen giler weh..!
kalo bwk laju xdgr sgt..biler bwk slow2 (<5km/j) makin kuat bunyik dier..
lpas hntr repair td dh elok jap..apek 2 kater brek pad dier brabuk..kasik tembak angin sket..
ltak wd40 sket..elok r jap..kire kurg sket mslh aku..otw gi site leh snyum lebau gak r..
tp biler sket lg nak smpai site dier bunyik blk..time 2 mmg aku raser nak parking je muto aku kat situ pastu jln smpai site..tp oleh krn xsanggop nak jln time panas2 thp dewe fong sai yuk aku pon bwk r pelan2 smpai site..
giler aper nak merempit kat situ..mau terjun aku ngan muto kat terusan wan samad said atau terusan wan tu tri atau terusan wan ah peng..(byk sgt terusan yg br dibuat oleh kontraktor infra..)
msok je site aku tgk rmai lak bkumpol kat dpan kabin port aku slalu parking muto aku..
adehhh..
ttiber keadaan mnjadi snyap sunyi..hanye dgr bunyik cengkerik yg sdg kepanasan..(mane dtg lak cengkerik tgh hr buter ni..)
keerrreeekkk..kkeeriiiiuuukkk..(kater tyr dpan ku kpd org2 yg tgh lpak2 kat dpan kabin 2..)
aku wat muker slambe dugong je r..arap2 diorg xphm bhs tyr..
'apa itu bunyik?manyak kuat maa..'(kater uncle mandor kat site 2..)
aduss..uncle ni blaja bhs tyr r plak..
'br je hntr repair td ni uncle..isk..'(kaver2 segan smbil wat muker tensen..)
biler diorg nmpk muker aku ketensenan diorg pon kensel nak tanye mcm2..
br jap td aku gi bkak tyr dpan 2..berbekal kan spana 14 dan 19 akhir nye aku dpt bkak gak..hr 2 nak bkak sket nye ketat..sbb blom bbuker kot time 2..haha..
hasil pemerhatian aku r aku raser getah lapik dier dh haus..so bsok aku nak gi bengkel blk suh itu apek kasik minum sama aku nye muto..muto aku xposer..bleh minum..

p/s : smgt nak repair lampu gear position kembali semula..
       saper ade jual mercun tembak langit??yg warne warni 2..kecik2 dulu xdpt maen..

tuh tuh tuh tuh juh! kau buka pintu itu kau buka pintu itu, sudah buka eh sudah buka eh?

Tiada ulasan: